duminică, 1 martie 2015

THE HYBRID

          Exista mai multe tipuri de filme create în special pentru mulțumirea audienței. La unele te poți bucura de plenitudinea sentimentelor etalate, la altele te poți gândi pe îndelete la mesajul transmis, unele sunt pline de mișcare și acțiune, altele urmăresc doar convulsiile unor relații imposibile. O mulțime de varietăți. O mulțime de posibilități. O iunfinitate de alegeri.
          Și mai este și nișa filmelor ciudate. Căci despre asta dezbatem acum.
          Să încropim un elementar fir narativ. Undeva într-una din sub-regiunile Africii se află închis un vajnic luptător al capitalismului aflat acolo dintr-un motiv foarte tulbure (ori scenaristul nu-l explică, ori subsemnatul a fost destul de căscat ca să nu-l bage în seamă). Cum-necum este salvat de o trupă de prieteni și trimis apoi în câmpul muncii să salveze alți ciraci aflați cumva sub ocupație rusească. Vedem apoi o succesiune de imagini fără pic de fior dramatic cum se strecoară cetățenii prin liniile inamice, neuitând să mai bage câteodată câte o frază în engleză de față cu adversarul (în ipoteza în care acoperirea lor era de ingineri georgieni). Chestia asta se întâmpla dacă nu mă înșel, undeva prin Adzerbaijan. După o plictisitoare juma' de oră de nefăcut efectiv nimic, pătrund în final in suteranele locului, unde ne "speriem" de niște apariții umanoide cu niște semisfere parțial translucide pe cabestane, bântuind pe-acolo neliniștite. În punctul ăsta era să trântesc ecranul laptopului. De nervi.
          Printr-un efort supraomenesc, am reușit să mă abțin. Și am trecut mai departe. Eroii ajunși la cel mai coborât nivel,constată că peisajul s-a schimbat dintr-o dată, în locul grotelor sinistre au apărut coridoare luminate a giorno, toate în alb, toate exhalînd un aer de spital ultramodern. Pătrund printr-o ușă la întâmplare și acolo constată cu surpriză că au nimerit exact la locul potrivit. Bineînțeles că mediul era completamente nepăzit, populat doar de o savantă "îngropată" acolo de 17 ani pentru propășirea științei și doi alieni minori. Explicație: guvernul sovietic a învestit masiv în cercetarea obiectelor căzute din cer și undeva pe parcurs chiar a avut noroc. Un meteorit conținea urme de ADN. Așa că savanta renegată a capitalismului s-a pus pe treabă. A creat mici monștrișori cu ochi multipli, în vârstă de cinci anișori, deși vârsta nu dădea bine la ochimetru (mai degrabă 17-20, pe-aolo). Aici interesele multinaționalei care i-a trimis, dintr-o dată nu s-au mai corelat. Încep deja să moară oameni, unii voe să plece, alții vor să stea, ce mai, balamuc curat! Moare alianca deja gravidă (ce de exemple dăm noi copiilor), mor și cetățenii noștri unul câte unul, din motive care am obosit deja să le mai enumer.
          În consecință, filmul a fost o enormă piedere de timp. Numai rugat i-aș putea acorda o notă de trecere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu