miercuri, 20 noiembrie 2013

FRIGHT NIGHT 2

        În primul rând, acţiunea se petrece undeva-n Românica noastră cea de toate zilele, cu actori străini şi decoruri parţial româneşti. Am recunoscut pe-acolo nişte Dacii Supernova, o maşină de poliţie şi cam atât. Nu tu castele, nu tu costume, nu tu o frază pronunţată fără accent englezesc în neaoaşa noastră limbă.
        După căte ştiu,  exceptând două-trei exemple fericite, monumentele noastre sunt mai mult ruine. Trist, dar adevărat.
        Să revenim. Filmul debutează cu o scenă violentă dintr-o benzinărie dintre o tânără si un inamic foarte puternic, invizibil pe camerele de filmat din interior. Nu prea ştiu ce relevanţă are scena, aşa că o constat şi trec mai departe.
        Tocmai atunci nişte studenţi au debarcat din însorita SUA direct în catacombele Bucureştilor. Nu e foarte clară deplasarea, ca să fim corecţi. În sfârşit. Unul dintre eroi asistă la un program un pic prea sexy dintre două doamne, din care pe una o recunoaşte a doua zi în aula Universităţii pe post de profesoară suplinitoare de Cultură. Mai aflăm şi inepţii de gen: personajul urmărit de Bram Stoker în al său Dracula era de fapt o femeie, contesa Dracula a.k.a. Elisabeta Bathory sau nebuna unguroaică care făcea baie în sângele fecioarelor ca să întinerească. Şi după ce casc plictisit, purced la vizionare.
        Se pare că intuiţia unuia din protagonişti are rezultatul corect când asociază chipul tipesei de Cultură cu portretul  contesei Bathory. Poftim belea! Brusc, amărâţii aştia se trezesc urmăriţi de peronajul negativ (Jaime Murray, o îndrăgesc, nu alta!) şi nu fac nici o scofală cu ascunsul de duşmani. O chestie deosebită este atunci când scăpaţi aparent de urmăritoare, sar într-o supernova (model mai vechi de Dacia) şi personajul de evitat apare în mijlocul drumului, făcând coliziunea iminentă. Pare o copie reuşită după scena impactului unei maşini în viteză cu posesorul Suliţei Destinului din CONSTANTINE. În ambele, personajul nu păţeşte absolut nimic, iar vehicolul e deja ţăndări.
        Ajung la castelul contesei. Legenda spune că eliberarea va veni când aceasta se va îmbăia în sângele unei virgine născute în perioada lunii însângerate şi care-şi va ucide deliberat cel mai apropiat suflet. O face desigur vampir pe virgină, altfel cum credeaţi că-şi va duce la îndeplinire diabolicul plan? Cade şi eroul în plasa vampirismului şi avem la un anumit moment dat trei vampiri luptându-se unul cu altul fără noimă.
        Finalul este evident cu happy-end.
        Filmul abundă în urmăriri prin tunele, suspans nefondat şi un joc un pic exagerat al actorilor când sunt deja în pielea vampirilor. Singura rază de soare o reprezintă desigur Jaime. Dar ea e doar bomboana de pe tort. Pentru asta-i dau şapte (nemeritat!).